TDK
I. és II. éves hallgatók számára
Az elmúlt két-három év tapasztalata:
Az egyetemi hallgatók köre az elmúlt 10 évben jelentősen bővült. Az oktatás -- kényszerűen -- már nem teszi lehetővé, hogy a szorgalmas és/vagy jól képzett gimnazisták az egyetemen is ambícióiknak és képességeiknek megfelelő ütemben haladhassanak. Különösen "látványosan" akkumulálódik ez a probléma a PhD tanulmányok idejére, amit a fent megjelölt diákok minél hamarabb észre kellene venniük:
A PhD-k színvonala jelentősen csökkent, a PhD folyamat jelentősen meghosszabbodott az utóbbi években.
Az ELTE Információs Rendszerek Tanszéken
a Neurális Informatika Feldolgozási Csoportban
más gyakorlatot alakítottunk ki. Olyan diákok dolgoznak a csoportban, akik
- a felgyorsult fejlődéssel lépést szeretnének tartani,
- ennek érdekében erőfeszítésekre képesek,
- az egyetemi színvonalat látva második szakon is elgondolkoztak, mert "maradt rá idejük",
-
a második szak helyett vonzóbb volt a számukra a PhD-re történő korai felkészülés,
- nyaruk egy részét szívesen tölötték kutatási projektekkel,
-
minőségi PhD-t szeretnének készíteni az egyetem 6.-7. évében.
Az eddigi tapasztalatok alapján mindez lehetséges.
A csoportban vannak olyanok, akik
- már harmadévben helyezést értek el az
országos TDK-n,
-
az országos TDK-n Pro-Scentia díjat kaptak, elso és második helyezéseket értek el
- már harmadévben nemzetközi folyóiratban közleményt tudtak megjelentni,
- ötödévben már számos nemzetközi közleményük volt.
Mindezért keményen megdolgoztak.
Talán a legfontosabb tapasztalatuk: Az egyetemi tananyag átláthatóbbá vált a számukra,
az egyes kurzusok értelmet és tartalmat nyertek, rálátásuk az egyetemi tananyagot élvezetessé tette,
csoportbeli munkájuk a különbözo kötelezo beadandó anyagok elkészítését
megkönnyítette, lerövidítette.
Az elmúlt két év szomorú tapasztalata az, hogy harmadévben
--
a legkülönbözőbb okok miatt -- már nem sikerül a csoport munkájába való bekapcsolódás.
Az érdeklodok számára html oldalak böngészését
javasolom. Ha az alábbiak közül bármelyik oldal olyan, hogy "hobbinak
is elmenne
", akkor érdemes nekilátni az alapozásnak és a munkának.
Elmélet
JAVA webservices
Humán-számítógép (elektródás) kapcsolat
Stae-of-the-art neurobiológia
Vizuális illúziók
Zeneszerzés
Arckifejezés, animáció, számítógépes játék
VLSI technologia: Micro-Electro-Mechanical Systems
USA Védelmi Hivatal felhívása intelligens, érvelni tudó számítógépek készítésére
Robotok ne chat-eljenek...
Lehet-e a gepnek tudata? Hogyan?
Érdeklődő hallgatók kérdéseire szívesen válaszolok
a megerősítéses tanulás speciális előadás után
itt:
alkalmazások
Péntek
14:00
15:30
Déli Tömb
Riesz Frigyes terem
1-819