TDK I. és II. éves hallgatók számára

Az elmúlt két-három év tapasztalata:

Az egyetemi hallgatók köre az elmúlt 10 évben jelentősen bővült. Az oktatás -- kényszerűen -- már nem teszi lehetővé, hogy a szorgalmas és/vagy jól képzett gimnazisták az egyetemen is ambícióiknak és képességeiknek megfelelő ütemben haladhassanak. Különösen "látványosan" akkumulálódik ez a probléma a PhD tanulmányok idejére, amit a fent megjelölt diákok minél hamarabb észre kellene venniük:

A PhD-k színvonala jelentősen csökkent, a PhD folyamat jelentősen meghosszabbodott az utóbbi években.

Az ELTE Információs Rendszerek Tanszéken a Neurális Informatika Feldolgozási Csoportban más gyakorlatot alakítottunk ki. Olyan diákok dolgoznak a csoportban, akik
- a felgyorsult fejlődéssel lépést szeretnének tartani,
- ennek érdekében erőfeszítésekre képesek,
- az egyetemi színvonalat látva második szakon is elgondolkoztak, mert "maradt rá idejük",
- a második szak helyett vonzóbb volt a számukra a PhD-re történő korai felkészülés,
- nyaruk egy részét szívesen tölötték kutatási projektekkel,
- minőségi PhD-t szeretnének készíteni az egyetem 6.-7. évében.

Az eddigi tapasztalatok alapján mindez lehetséges.

A csoportban vannak olyanok, akik
- már harmadévben helyezést értek el az országos TDK-n,
- az országos TDK-n Pro-Scentia díjat kaptak, elso és második helyezéseket értek el
- már harmadévben nemzetközi folyóiratban közleményt tudtak megjelentni,
- ötödévben már számos nemzetközi közleményük volt.

Mindezért keményen megdolgoztak.

Talán a legfontosabb tapasztalatuk: Az egyetemi tananyag átláthatóbbá vált a számukra, az egyes kurzusok értelmet és tartalmat nyertek, rálátásuk az egyetemi tananyagot élvezetessé tette, csoportbeli munkájuk a különbözo kötelezo beadandó anyagok elkészítését megkönnyítette, lerövidítette.

Az elmúlt két év szomorú tapasztalata az, hogy harmadévben -- a legkülönbözőbb okok miatt -- már nem sikerül a csoport munkájába való bekapcsolódás.

Az érdeklodok számára html oldalak böngészését javasolom. Ha az alábbiak közül bármelyik oldal olyan, hogy "hobbinak is elmenne ", akkor érdemes nekilátni az alapozásnak és a munkának.

Elmélet
JAVA webservices
Humán-számítógép (elektródás) kapcsolat
Stae-of-the-art neurobiológia
Vizuális illúziók
Zeneszerzés
Arckifejezés, animáció, számítógépes játék
VLSI technologia: Micro-Electro-Mechanical Systems
USA Védelmi Hivatal felhívása intelligens, érvelni tudó számítógépek készítésére
Robotok ne chat-eljenek...
Lehet-e a gepnek tudata? Hogyan?



Érdeklődő hallgatók kérdéseire szívesen válaszolok a megerősítéses tanulás speciális előadás után itt:

Mesterséges inteligencia
alkalmazások
Péntek 14:00 15:30 Déli Tömb Riesz Frigyes terem 1-819



Projektek
Előadás, archivált anyagok
Hirdetések

etc. 

 * * *

Home