A
tárgy célja:
Informatikai versenyfeladatok közös megbeszélése és egyéni feldolgozása. Ezek olyan feladatok, amelyek hatékony adattárolást és gyors algoritmusokat kívánnak.
A tárgy bemeneti feltétele:
Az „Adatszerkezetek és algoritmusok” (vagy ennél nem szűkebb tartalmú) tárgy elvégzése.
Követelmények az aláírásért:
· rendszeres gyakorlatra járás (a vizsgaszabályzatban rögzítettek szerint[1]),
· a házi feladatok legalább 50%-ának (2) megírása és beadása.
A gyakorlati jegyről:
· a házi feladatok minőségét pontozzuk; mindegyik 100 pontot ér; a gyakorlati jegy alapjául az alábbi számítás szolgál:
Alsó
ponthatár |
140 |
200 |
260 |
320 |
Jegy |
2 |
3 |
4 |
5 |
· a gyakorlati jegybe a gyakorlaton való részvétel minősége is beleszámít.
A
beadandó programról:
· Programozási nyelv: C++, amely lehetővé teszi
· konzolalkalmazás írását (mivel egy értékelő program fogja automatikusan fordítani és pontozni),
· meghatározott nevű és szintaxisú inputfájlból veszi az adatokat,
· meghatározott nevű és szintaxisú outputfájlba teszi az eredményt.
Az egyes témák feldolgozása 3-3, egymást követő gyakorlatokon történik az alábbiak szerint:
1.
a téma és a
hozzátartozó ismeretek
felidézése,
összefoglalása,
2.
a téma
feladatainak megbeszélése,
3.
a kiválasztott
feladat egyéni
megoldása.
A tematikában elsősorban az alábbi irodalmakra építünk és hivatkozunk:
1. Programozási versenyfeladatok tára I.,
2. Programozási versenyfeladatok tára II.,
3. Programozási versenyfeladatok tára III.,
4. Az anyagok kéziratai
PDF-formában.
Hét-sorszám |
Gyakorlat |
Hozzávalók |
1 |
Regisztráció |
|
2-4 |
Rekurzívalgoritmusok |
|
5-7 |
Dinamikus programozás |
|
9 |
Őszi
szünet |
|
8,10,12 |
Mohó algoritmusok |
|
13-15 |
Geometriai algoritmusok |
[1] Az „elfogadható” hiányzások számaránya legfeljebb 25%, aggályos a 25-50% közötti, az 50%-ot meghaladó hiányzás esetén a gyakorlati jegy adását meg kell tagadni.