Lőfegyverek
Fegyvertípusok
- Pisztoly: normál hatótávon belüli
célpont ellen +3 kezdeményezés, két
méteren belüli célpont ellen +1 (kivéve
közelharc)
- Géppisztoly: normál hatótávon
belüli célpont ellen +1 kezdeményezés
(kivéve 2 méteren belül)
- Puska: a nemöntöltő puskák +1 kockát
adnak lövésre, ha legalább normál
minőségűek (kivéve 10 méteren belül)
- Rohampuskák: 100 méteren belüli célpont ellen +1 kezdeményezés (kivéve 2 méteren belül)
- Pácéltörő puskák: gyalogsági
páncélok és könnyű fedezékek nem
védenek ellene
- Géppuskák: akár 10 méteren belül
is kihasználhatja a teljes tűzgyorsaságát egyetlen
célpont ellen
Sorozatlövés
- Egyetlen célpontra: max 10 plusszkocka ha 2
méteren kívül van, különben mindet
felhasználhatja
- Kaszálás: teljes tűzgyorsaság, de
egyenletesen kell szétosztani a célterületre eső
személyek között a sikereket
- Normál hatótávolságon túl: max 10 plusszkocka
- Folyamatos tűz: ha a lövész az előző körben
tárat ürített ugyanarra a
célpontra/területre mint ebben a körben
szeretné - és közben nem töltött
újra, stb. - akkor +6 kezdeményezést kap
Minőség
- Katasztrófális: +1 csz találni,
továbbá sikertelenség esetén 10% az
esélye annak, hogy beragad a fegyver
- Rossz: +1 csz találni
- Normál
- Jó: +1 kocka lövésre (kivéve puska: +10% normál hatótávolság)
- Kiváló: +1 kocka lövésre (kivéve
puska: +10% normál és maximális
hatótávolság), balsikerhez legalább
két egyes szükséges
Fedezékek
- Fedezékek értéke: +1-+3 csz az ellenfélnek lövésre
- Támogató tűz: ha egy fedezéket
valahány lövés ér egy körben (mondjuk az
előzőben), akkor a fedezékben lévő dönthet
úgy, hogy csak időnként dugja ki a fegyverét
lövésre (neki is nő a lövés csz-a) vagy tartja
a pozícióját (ekkor az őt célzó
lövések célszáma csökken)