Webfejlesztés 2.

JavaScript beadandó

Grafilogika

Készíts egy grafilogikai feladványok megoldását segítő programot! Az elkészítendő játékban két előre beépített feladvány legyen, egy kisebb és egy közepes méretű.

Feladványok és megoldásaik

kis méretű grafilogika feladvány
Kis méretű feladvány
kis méretű grafilogika megoldás
Kis méretű feladvány megoldása
közepes méretű grafilogika feladvány
Közepes méretű feladvány
közepes méretű grafilogika megoldás
Közepes méretű feladvány megoldása

Grafilogika szabályai

A grafilogikai játékban a cél egy négyzetrács kiszínezése a sorok és oszlopok mellett megadott számoknak megfelelően. A számok darabszáma a sorok elején és az oszlopok tetején azt jelenti, hogy a sötét négyzetek hány csoportban helyezkednek el. (Például ha az egyik oszlop tetején a 2,3,1,5 számok vannak, ez azt jelzi, hogy abban az oszlopban a sötét négyzetek négy csoportban helyezkednek el.) Maguk a számok azt jelzik, hogy az egyes csoportok hány sötét négyzetet tartalmaznak. (Például az első oszlop tetején levő 2,3,1,5 számok azt jelentik, hogy az első csoportban 2, a következőben 3, majd 1 és végül 5 sötét négyzet van.) Ha helyesen fejted meg a rejtvényt, egy kép rajzolódik ki a rejvényből. Mit ábrázol ez a kép? (http://www.logikaifeladatok.hu/rejtvenyek.html)

A játék megjelenése, működése

A felületen jelenjen meg a kitöltendő négyzetrács és a hozzá kapcsolódó számok a sorok mellett, illetve az oszlopok felett. A celláknak három színezése lehet: a fekete jelzi, hogy ott színezni kell, szürke pont azt jelenti, hogy ott biztosan nem kell színezni, a fehér cella még megoldásra vár. A négyzetrács kezdetben csupa fehér cellából álljon. Egy cellára kattintva először fekete, majd szürke, majd ismét fehér legyen ciklikusan. A játék akkor ér véget, ha az egész négyzetrácsot feketére, illetve szürkére színeztük.

Ha egy sorban vagy egy oszlopban a mellettük lévő számoknak megfelelő négyzetcsoportokat elhelyeztük, akkor annak háttere szürkévé válik jelezvén, hogy ott már nem kell ténykednünk. (Nem biztos azonban, hogy helyesen vannak a sorban vagy oszlopban a négyzetek, csak azt tudjuk, hogy megfelelő számban szerepelnek benne.)

Legyen lehetőség gombnyomásra ellenőrizni, hogy a szürke és fekete négyzetrácsok megfelelőek-e. A rossz négyzetrácsok háttere legyen ekkor piros. A fehér cellákról itt nem nyilatkozunk.

Egy másik gombnyomásra legyen elérhető a megoldás. Ekkor a meglévő játéktáblán jelezzük, hogy hol kellene színeznünk.

A játék elején választhassunk a kisebb és a közepes méretű feladat között. A feladvány elindításától a megoldási terjedő időt egy óra mutassa.

Beadás

A megoldásokat a webprogramozas.inf.elte.hu szerverre kell feltölteni, és publikusan elérhetővé tenni. A megfelelő hivatkozást a gyakorlatvezetőnek kell elküldeni e-mailben.

Határidő: 2013.04.07. éjfél