Thészeusz kalandjai a szerveroldalon folytatódnak. A PHP-s beadandóban a JavaScript beadandóként elkészített játékot kell szerveroldali funkcionalitással kiegészíteni.
A játék főoldalán mindenki számára legyen elérhető az előző beadandóban elkészített 3 pálya. Ugyanezen az oldalon legyen lehetőség a bejelentkezésre, ugyanis a további funkciókat csak azonosított felhasználük érhetik el.
A bejelentkezéshez meg kell adni a felhasználónevet és jelszót. Regisztráció során a felhasználónév és jelszó mellett kérjük be a teljes nevét és e-mail címét is az illetőnek. Szabályok: mindegyik kötelező, az e-mail címben kell lennie @
karakternek.
Sikeres bejelentkezés után egy listaoldalra kerülünk. Két lista jelenik meg: az általunk szerkesztett pályák listája, és a velünk megosztott pályák listája. Mindkét táblázatban a következő oszlopok legyenek: pálya mérete, életerő, fáklya időtartama, illetve hogy sikerült-e megoldani. Az első táblázatban e mellett jelenjen meg a készítés ideje, a másodikban a megosztó e-mail címe.
Bármelyik pályára kattintva megjelenik az adott pálya oly módon, ahogy azt a JavaScriptes beadandóban elkészítettük. Egyetlen különbség, hogy most nincs lehetőség a teljes labirintust kivilágítani, csak fáklyafény van. A pálya sikeres vagy sikertelen megoldását követően térjünk vissza a listaoldalra.
A listaoldalon legyen lehetőség átmenni a pályaszerkesztő oldalra. Ezen meg kell adni az új pálya méreteit, életerőt és fáklyaidőt, majd valamilyen módon (táblázatban, canvasban, textareában) meg kell adni a labirintust. Ez történhet kézi megadással (valamilyen módon lehessen utat, falat, ételt, fáklyát, vizet, bozótost, kijáratot és Thészeuszt lerakni) vagy generálni is lehet a pályát. A szerkesztés végeztével mentsük el és térjünk vissza a lista oldalra. Ekkor a saját pályák között jelenjen meg az újonnan szerkesztett.
A játék oldalon legyen lehetőség a pályát megosztani másokkal. Ehhez egy vagy több e-mail címet kell megadni (pl. vesszővel elválasztva őket, vagy egy többsoros beviteli mezőben soronként), majd egy gombra kattintva AJAX technológiával az oldal újratöltése nélkül kerüljön a megosztás érvényesülésre. Ekkor azoknál a felhasználóknál, akiknek a regisztrált e-mail címe megegyezik a megadottal, megjelenik a pálya.
Az adatok tárolása fájlban történik.
A megoldásokat a webprogramozas.inf.elte.hu szerverre kell feltölteni, és publikusan elérhetővé tenni. A kezdőoldalra való hivatkozást a gyakorlatvezetőnek kell elküldeni e-mailben.
A webprogramozas szerveren a beadandót a public_html
mappán belül egy beadphp
mappában kell elhelyezni. Az állományhoz való hozzáféréssel kapcsolatban a JavaScript beadandónál leírt szabályokat érdemes követni.
Határidő: 2014. május 25. éjfél
Szempont | Pontszám |
---|---|
Kezdőoldalon az első beadandó három pályája játszható | kötelező |
Bejelentkezési lehetőség | kötelező |
Regisztrálási lehetőség | 1 |
Pályalista oldal: saját pályák megjelennek | kötelező |
Pályalista oldal: megosztott pályák megjelennek | 3 |
Pályalista oldal: minden oszlop megvan | 2 |
Játék a kiválasztott pályával | kötelező |
Nincs lehetőség az egész labirintust kivilágítani | 1 |
Pályaszerkesztő oldal: adatok megadhatók, tábla szerkeszthető | 5 |
Pályaszerkesztő oldal: pálya elmenthető, listában megjelenik | 2 |
Megosztás: pálya megosztható 1 felhasználóval | kötelező |
Megosztás: pálya megosztható több felhasználóval | 1 |
Nem a public_html/beadphp mappába van feltöltve | nincs beadva |
1 hét késés | -2 |
2 hét késés | -4 |
2 hétnél több késés | nincs elfogadva (nincs jegy) |
Pontszám | Értékelés |
---|---|
13-15 | 0,5 |
11-12 | 0 |
< 11 | -0,5 |