Webfejlesztés 2.

JavaScript beadandó feladat

Mastermind

Készíts Mastermind játékot!

A táblajáték

A táblajáték

Szabályok

Adott a játékban 6 különböző szín. A játék elején ezek közül előállítunk egy négy színből álló sorozatot, ebben egy szín akár többször is szerepelhet. Ezt kell kitalálni legfeljebb 10 lépésben. Minden lépés után az adott lépés mellett fekete színnel kell jelezni, hogy hány szín van a helyén a tippben, fehérrel pedig azt, hogy hány szín van benne, de nem a helyén.

JavaScript beadandó

Először készítsd el a játékot böngészőben JavaScript segítségével. Néhány ötlet ezzel kapcsolatban:

  • A játékfelületet táblázatokkal vagy megfelelően pozícionált div-ekkel is meg lehet adni.
  • Mindig tudni kell, hogy hányadik lépésben vagyunk, hiszen csak azt a sort szabad beállítani.
  • A színek beállítása úgy a legegyszerűbb, hogy az adott helyre kattintva mindig a következő szín jelenik meg ciklikusan. Egy gombra kattintva pedig megtörténhet az ellenőrzés.
  • A játék végeztével legyen lehetőség újrakezdeni a játékot.

PHP beadandó

Ennek a játéknak kell a szerveroldali logikáját elkészíteni. A főoldalon jelenjen meg egy lista a 10 legjobb játékosról. Egy játékos "jóságát" a következőképpen állapíthatjuk meg: <sikeres játékok száma>/<összes elkezdett játékok száma>. Ugyanezen az oldalon legyen lehetőség új játékot kezdeni egy külön oldalon.

A játék csak belépett felhasználók esetén képes statisztikát nyilvántartani. Ezért legyen lehetőség regisztrálásra és bejelentkezésre. Mindkét helyen elég felhasználónevet és jelszót megadni.

A játék oldalon sikeres kirakás esetén AJAX üzenettel jelezhetjük a szervernek ezt a tényt (sikeres játékok számának növelése).

Beadás

A megoldásokat a webprogramozas.inf.elte.hu szerver beadási felületén kell megtenni.

Határidő: 2015. december 6. éjfél