A játék képernyőjén egy 10x10-es táblában betűk helyezkednek el. A gép mindig egy véletlenszerű szót rejt el a betűk között úgy, hogy az első betűtől kezdve a következő mindig a négy irány valamelyikében helyezkedik el.
Az aktuális szót a gép mindig mutatja a tábla fölött. A szót megtalálva a gép egy következő szót rejt el, és így tovább, egészen addig, amíg el nem fogy a játékos élete.
Az élet a megtalált szavak számával arányosan egyre gyorsabban fogy: egy másodperc alatt 1+(n/3) % élet fogy, a megtalált szavak azonban egységesen 10%-kal növelik az életet (100% fölé nem mehet).
A szót a játékos úgy jelöli ki, hogy az első betűre kattintva lenyomva tartja az egeret, és nyomva tartja az utolsóig, úgy hogy közben az érintett betűk a keresett szót adják ki a helyes sorrendben. Ha a nyomva tartás közben az előzőleg kijelölt elemre visszük az egeret (visszafelé haladunk) a betűk törölhetők. Hibásan kijelölt szó 5% életbe kerül.
Pontozás
Kötelező (enélkül nincs jegy):
Elrejtett szó megjelenik a táblában (lehet fix az iránya, pl. balról jobbra)
Elrejtett szó megjelenik a tábla fölött
Az idő folyamatosan fogy, és meg is jelenik valamilyen formában
Az idő lejártakor a játék véget ér.
Nem kötelező
Az elrejtett szó minden betűje véletlenszerű irányban jelenik meg az előzőhöz képest (3 pont)
Az idő egy egyre rövidebb sáv formájában jelenik meg (1 pont)
Az idő a megadott szabályok szerint fogy, illetve nő (3 pont)
A táblában kijelölhető betűk sorozata a leírt módon (3 pont)
A helyes szó kijelölését a program ellenőrzi és új szót rejt el/életet von le (2 pont)
Nincs nagyobb programhiba, nem csalhatók elő furcsa jelenségek (2 pont)
1 hét késés (-3 pont)
2 hét késés (-6 pont)
2 hétnél több késés (nincs elfogadva a beadandó, nincs jegy)
Értékelés:
0-5 pont: -0,5
6-10 pont: 0
10-14: +0,5
Beadás
A megoldásokat a beadási felületen keresztül kell feltölteni. Ehhez az elkészült alkalmazást be kell csomagolni ZIP formátumba, ugyanis csak így fogadja el a feltöltő felület.
Határidő: 2014. november 2. éjfél
Technikai segítség
Az elrejtendő szavakat egy tömbben tároljuk.
A szó elrejtésére egy egyszerű algoritmus:
Választunk egy véletlenszerű szót.
Kijelölünk egy kezdő pozíciót, oda lerakjuk az első betűt.
Minden további betűre:
Ellenőrizzük, hogy az utolsó betűtől van-e szabad irány, ha nincs, újrakezdjük az egészet
Addig választunk egy véletlenszerű irányt, amíg nem találunk olyat, ami szabad.
Lerakjuk a betűt.
Algoritmus a szó kijelölésére:
A kijelölt betűket tömbben tároljuk, onmousedown(egérgomb lenyomása) hatására a tömbben az az egy elem lesz, amin lenyomtuk.
Bárhol onmouseup(egérgomb felengedése) hatására ellenőrizzük a benne levő elemekből alkotott szót.
onmouseover(egeret rávisszük az elemre) hatására
Ha a tömb utolsó eleme szomszédos az adott elemmel, és még nem volt benne a tömbben, az elemet hozzáadjuk a tömbhöz.
Ha az elem a tömbben az utolsó előtti helyen van, akkor az utolsót töröljük (visszatörlés)