Csöpi, a vízvezeték-szerelő nagy bajban van. Nemsokára megnyitják a vízcsapot, de még nincs kialakítva a csőrendszer a vízcsap és a kivezetés között. Segíts Csöpinek a csőhálózat kialakításában, hogy a víz zavartalanul jusson el a vízcsaptól a kivezetésig!
A játékban három pálya vár megoldásra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A játék egy NxM-es táblázatban játszódik. Ebben van kétféle csődarab elszórva, a kanyar és az egyenes véletlenszerűen elforgatva. A pályákon az egyenes és kanyar csődarabok helye a megadott képeknek megfelelően legyen megadva, forgatásuk lehet véletlenszerű. A vízcsap mindig a pálya bal felső sarka fölött helyezkedik el. A kivezetés mindig az utolsó sor alatt van valahol. Az egyes csődarabokra kattintva a darabok az óramutató járásával megegyezően 90 fokkal fordulnak el. Cél, hogy a megadott idő alatt a vízcsapot és a kivezetést összekössük.
Az eltelt időt kétféleképpen jelöljük. Egyrészt számokkal is írjuk ki a hátralévő másodpercek számát, másrészt egy színes csík is jelölje, mennyi idő van hátra. Ez az idő pályánként külön meghatározható. Ha időn belül sikerül összekötni a két végpontot, akkor a vízcsapra kattintva megnyithatjuk a vizet. Ha letelik az idő, akkor a vízcsap automatikusan megnyílik. Megnyitás után a víz elkezd folyni a vezetékben, fél másodpercenként egy csődarabot töltve meg. Ezt megfelelő színezéssel jelöljük. Folyás közben a pálya már nem építhető. Ha a víz nem jut el a kivezetésig, akkor a pályát újra kell kezdeni. Sikeres összekötés esetén pontszámítás következik, és lehet a következő pályára lépni.
A pontszámítás a következőképpen alakul:
pontszám = hátralévő_idő * 10 + csőrendszer_hossza * 100 - mozgatások_száma * 10
A pályák leírását JSON adatszerkezetben érdemes megoldani.
A megoldásokat a webprogramozas.inf.elte.hu szerverre kell feltölteni, és publikusan elérhetővé tenni. Az oldalra való hivatkozást a gyakorlatvezetőnek kell elküldeni e-mailben.
A webprogramozas szerveren a beadandót a public_html
mappán belül egy beadjs
mappában kell elhelyezni. Annak érdekében, hogy más ne férjen a mappán belüli fájlokhoz, adjunk egyedi nevet az állományoknak (pl. ne index.html
és bead.js
legyen az állományok neve). A beadjs
mappát érdemes 711
-es jogosultsággal ellátni, azaz a csoportnak és másoknak csak X
jogot adni (pl. WinSCP-ben jobb gomb/Tulajdonságok párbeszédablakban).
Határidő: 2013. november 10. éjfél
Szempont | Pontszám |
---|---|
Pálya megjelenik | kötelező |
Forgatható elemek | kötelező |
Idő kijelzése: számokkal | kötelező |
Idő kijelzése: sávval | 1 |
Pályánként eltérő idők | 1 |
Víz folyásának megjelenítése | 3 |
Sikeresség ellenőrzése pályánként | 4 |
1. pálya | kötelező |
Többi pálya | 2 |
Pontszámítás | 1 |
nem a public_html/beadjs mappába van feltöltve |
nincs beadva |
Határidőre beadva | 2 |
1 hét késés | -2 |
2 hét késés | -4 |
2 hétnél több késés | nincs elfogadva (nincs jegy) |
Pontszám | Értékelés |
---|---|
12-14 | 0,5 |
10-11 | 0 |
< 10 | -0,5 |