Webfejlesztés 2.

JavaScript beadandó feladat

Vízvezeték-szerelő

Csöpi, a vízvezeték-szerelő nagy bajban van. Nemsokára megnyitják a vízcsapot, de még nincs kialakítva a csőrendszer a vízcsap és a kivezetés között. Segíts Csöpinek a csőhálózat kialakításában, hogy a víz zavartalanul jusson el a vízcsaptól a kivezetésig!

Pályák

A játékban három pálya vár megoldásra.

1. pálya
1. pálya, 40 másodperc
2. pálya
2. pálya, 50 másodperc
3. pálya
3. pálya, 60 másodperc

Csődarabok

Kanyar
Kanyar csődarab
Egyenes
Egyenes csődarab
Vizes kanyar
Kanyar csődarab vízzel
Vizes egyenes
Egyenes csődarab vízzel
Vízcsap
Vízcsap
Kivezetés
Kivezetés

Szabályok

A játék egy NxM-es táblázatban játszódik. Ebben van kétféle csődarab elszórva, a kanyar és az egyenes véletlenszerűen elforgatva. A pályákon az egyenes és kanyar csődarabok helye a megadott képeknek megfelelően legyen megadva, forgatásuk lehet véletlenszerű. A vízcsap mindig a pálya bal felső sarka fölött helyezkedik el. A kivezetés mindig az utolsó sor alatt van valahol. Az egyes csődarabokra kattintva a darabok az óramutató járásával megegyezően 90 fokkal fordulnak el. Cél, hogy a megadott idő alatt a vízcsapot és a kivezetést összekössük.

Az eltelt időt kétféleképpen jelöljük. Egyrészt számokkal is írjuk ki a hátralévő másodpercek számát, másrészt egy színes csík is jelölje, mennyi idő van hátra. Ez az idő pályánként külön meghatározható. Ha időn belül sikerül összekötni a két végpontot, akkor a vízcsapra kattintva megnyithatjuk a vizet. Ha letelik az idő, akkor a vízcsap automatikusan megnyílik. Megnyitás után a víz elkezd folyni a vezetékben, fél másodpercenként egy csődarabot töltve meg. Ezt megfelelő színezéssel jelöljük. Folyás közben a pálya már nem építhető. Ha a víz nem jut el a kivezetésig, akkor a pályát újra kell kezdeni. Sikeres összekötés esetén pontszámítás következik, és lehet a következő pályára lépni.

A pontszámítás a következőképpen alakul:

pontszám = hátralévő_idő * 10 + csőrendszer_hossza * 100 - mozgatások_száma * 10

A pályák leírását JSON adatszerkezetben érdemes megoldani.

Beadás

A megoldásokat a webprogramozas.inf.elte.hu szerverre kell feltölteni, és publikusan elérhetővé tenni. Az oldalra való hivatkozást a gyakorlatvezetőnek kell elküldeni e-mailben.

A webprogramozas szerveren a beadandót a public_html mappán belül egy beadjs mappában kell elhelyezni. Annak érdekében, hogy más ne férjen a mappán belüli fájlokhoz, adjunk egyedi nevet az állományoknak (pl. ne index.html és bead.js legyen az állományok neve). A beadjs mappát érdemes 711-es jogosultsággal ellátni, azaz a csoportnak és másoknak csak X jogot adni (pl. WinSCP-ben jobb gomb/Tulajdonságok párbeszédablakban).

Határidő: 2013. november 10. éjfél

Értékelés

Szempont Pontszám
Pálya megjelenik kötelező
Forgatható elemek kötelező
Idő kijelzése: számokkal kötelező
Idő kijelzése: sávval 1
Pályánként eltérő idők 1
Víz folyásának megjelenítése 3
Sikeresség ellenőrzése pályánként 4
1. pálya kötelező
Többi pálya 2
Pontszámítás 1
nem a public_html/beadjs mappába van feltöltve nincs beadva
Határidőre beadva 2
1 hét késés -2
2 hét késés -4
2 hétnél több késés nincs elfogadva (nincs jegy)
Pontszám Értékelés
12-14 0,5
10-11 0
< 10 -0,5

Forrás

http://tablajatekos.hu/plumber1