A MadFPS projekt
A csapatról
A MadFPS egy Unreal Engine-ben fejlesztett három dimenziós játék. A projektet Kovács Máté, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Programtervező informatikus mesterszakos hallgató kezdte el, három másik projekttaggal közösen. A projekt grafikai vezetője Kovács Benjamin, szintén ELTE IK-s BSc-s hallgató. További fejlesztők: Oláh Bálint és Foki Diána. Eddig két tesztelőnk van, akik a játék meglévő változatait tesztelik, de fejlesztői tevékenységet nem végeznek.

A játékról
A játék egy First Person Shooter, tehát egy belső nézetes lövöldözős játék. Első játékmódként egy két csapatos, pontgyűjtésre alkalmas módot készítettünk el. Pontokat ölésért kapunk, illetve power-up felvételével lehet szerezni. A power-up rendszer egy olyan játékmechanika, amin keresztül a játékosok előnyhöz, illetve hátrányhoz juthatnak, de bármi is történik, a csapatnak pontot szereznek a power-up aktiválásával. A játékban a kezdőhelyek védettek, így az ellenfél csapat nem tud behatolni oda, viszont minden csapattagnak időben el kell hagynia a kezdőhelyet, különben szép lassan sebződik a kezdőhelyen maradt személy. A cél, hogy az egyik csapat minél hamarabb elérjen egy adott pontot. A játékosok a kezdőhelyen bármikor tudnak vásárolni a pénzükért fegyvert. Pénzt ölésért, illetve sebzésért lehet kapni. Egyes power-upok szintén hatással vannak a játékos pénzére (negatív és pozitív hatás egyaránt lehetséges). Vannak a pályákon teleport kapuk, amik másik teleport kapukhoz rakják át a játékost, véletlenszerűen választva a célok közül.
A fejlesztés menete
Több iterációban tervezzük a játék elkészítését. Az első iteráció vége felé közeledik az aktuális verzió. A megvalósított funkciók a következők:
- többszemélyes játékmód (multiplayer), ahol mindent a szerver ellenőriz
- egy két csapatos játékmód elkészült
- fegyvert lehet vásárolni
- elérhető különböző fegyverek száma: 5
- elérhető térképek száma: 2
A fejlesztéshez Visual Studio 2017-et használunk, illetve az Unreal Engine által kínált és használt szoftvert. A grafikai modellezéshez az Audodesk 3d Studio Max 2017-es verzióját alkalmazzuk. Egyéb segédprogramokat használunk kétdimenziós képek szerkesztéséhez, illetve a hanganyagok felvételéhez és elkészítéséhez. A modellek animációjához és textúrázásához is speciálisan elkészített programokat használnak a modellezőink, designereink. A program kódját és az asseteket Git rendszerben tartjuk, hogy a verziókövetés egyszerűen megoldott legyen. A projekt menendzseléséhet GitLab Community Edition-t használunk (mindig az aktuális verziót).

A fejlesztés során a minőségre nagy hangsúlyt fektetünk. Minden commit csak úgy kerülhet be, hogy a játék minden funkciója működőképes marad tőle. A játék programozóinak minden módosítását legalább egy tapasztaltabb fejlesztő vagy egy menedzser átnézi és ellenőrzi.
Minden verziót tesztelünk, elsődlegesen a játékot játszva, erre vannak külön tesztelőink is, de a fejlesztők is bármikor tesztelhetik a játékot futás közben. A későbbiekben tervezzük az automatikus tesztelést több szinten.