|
A daru
Két motorral és négy érzékelővel hajtja végre a feladatát.
|
|
Az első motor a daru tövében van, és a daru forgatásáért felelős. Itt is nagy áttételeket kellett használni, mert maga a törzs is igen robosztus, illetve a szállítandó csomagok is nagyon nehezek lehetnek. |
|
A második motor a daru karjának végén van. Ez mozgatja a terhet tartó kart. |
|
Itt látható a két érzékelő, ami a törzs elfordulását figyeli. Mindkettő ugyanarra a bemenetre van kötve. Szoftveresen oldottuk meg, hogy a bemenetről érkező jel éppen melyik elfordulás végét jelenti. |
|
A képen látható a terhet tartó kar felett elhelyezett érzékelő. Ez jelzi, ha már nem kell tovább emelni a kart. A teher leöntését nem ellenőrizzük érzékelővel, ott a motor hajtásának az ideje van szoftveresen beállítva. |
|
Az utolsó érzékelő a dömper megérkezését érzékeli. |
|
A dömper
Mivel a legtöbb vezérlési feladatot a daru látja el, a dömpernek csak egy érzékelője van, és két motorja. |
|
A kerekeket meghajtó motornál van a legtöbb áttétel, ezért lassan de nagy erőt kifejtve mozognak a kerekek. |
|
A plató emeléséhez is viszonylag nagy áttételeket használtunk. Itt a motor egy ékszíj segítségével hatja meg a fogaskerék rendszert, hogy ne égjen le a motor akkor sem, ha esetleg nem bírja felemelni a túl nagy súlyt. |
|
A plató mozgatásának érzékelése hasonlóan van megoldva, mint a daru karjánál. A teher kiöntésénél a motort kb. 450 tizedmásodpercig hajtjuk, majd a visszaeresztésnél addig megy a motor amíg nem érzékeli, hogy benyomódott az érzékelő. |