Peldak

UML tervezes es implementacio

  1. Pelda a polimorfizmusra. Egy allat lehet haziallat (kutya, macska, lo), vagy vadallat (oroszlan, zebra). Az allatok tudnak hangot adni es mozogni, es ezt kulonbozofelekeppen teszik. Pelda interfeszre: a robotmacska egyszerre robot es macska.

    Megoldas: UML diagram, forraskod

  2. Adott egy harcmező (1km x 1km), ahol két fél vív 2-2 tankkal csatát. A tankoknak van helyzetük (kezdetben véletlenszerű), adott mennyiségű lőszerük (10 db) és üzemanyaguk (100L). A tankok mozgatása üzemanyagot fogyaszt (100L/2km), a támadás pedig lőszert. A játékban körönként a két játékos elmozdíthatja az egyik tankját (ha van üzemanyaga), majd lőhet vele (ha van lőszere). A lőszerrel maximum 500m-re lőhetnek el, a találat ereje pedig a távolsággal fordítottan arányos, azaz 200m távolságról 60%-os sérülést okoz. Az a játékos veszít, amelyiknek hamarabb semmisülnek meg a tankjai. Támadni úgy lehet, hogy megadjuk az ellenfél támadni kívánt tankjának számát. Írjuk ki, hogy melyik játékos győzött vagy döntetlen lett-e a csata (elfogyott a lőszerük, vagy már nem képesek egymást eltalálni).

    Megoldas: forraskod