Egy kertet egy kertész gondoz. A kert parcellákból áll, minden parcellába egy féle növény ültethető. A növények lehetnek haszonnövények (burgonya, borsó, paradicsom) vagy virágok (rózsa, tulipán).
Megoldas: osztalydiagram, forraskod
A fájlokat könyvtárakba szervezzük. A könyvtárak fájlokat és könyvtárakat is tartalmazhatnak.
Megoldas: osztalydiagram, forraskod
Egy szerepjatekban a szereplo lehet a fo karakter, ork, vagy sarkany. Az orkok lehetnek harcosok, berzerkerek, pajzsosok. A sarkany lehet voros vagy fekete. Minden szereplonek van neve, eletereje, es tamadoereje. Minden szereplo tud tamadni valakit, ekkor a megtamadott eletereje a szereplo tamadoertekevel csokken. A berzerkerek eletereje a tamadoertek ketszeresevel, a pajzsosoke a felevel csokken. A fekete sarkanyt csak akkor lehet sebezni, ha a tamadoero nagyobb mint 20, a voros sarkanyt pedig csak akkor, ha a tamadoero nagyobb, mint 60. A fo karakternek van egy vedelem erteke is, ami valos szam. A fo karakter eleterejenek csokkentesenel az ellenfel tamadoerejet el kell osztani ezzel az ertekkel. Egy karakter pontosan akkor van eletben, ha az eletereje 0 vagy afolott van. Az osztalyokat teszteljuk is a main programban: addig harcoljanak, amig csak egy szereplo marad, es irjuk is ki a gyoztest! Veletlen szamokat a Random osztallyal lehet generalni.
Megoldas: osztalydiagram, forraskod