Ugrás ide:
Feladat
Értékelés
Grafika zh

Grafika zárthelyi feladat

Feladat

Indítsa el a programot, majd készítse el az ugyanezt végző programot!
Az ablak alkalmazás a kontrolokkal meghatározott méretben és módon megjelenít egy hullámsorok alkotta ábrát (balszéltől jobb szélig), majd egérkattintás által meghatározta ponttól kiindulva a zárt tartományt festőszínnel kifesti.

Kellékek:

  1. PictureBox, amelyben jelenik meg az ábra.
  2. NumericUpDown (lehet más bevitelre alkalmas kontroll is), amellyel méretezni lehet, de fontos, hogy hibás bevitelt elfogadni nem szabad.
  3. Button:
    1. kilépéshez,
    2. rajzoláshoz,
    3. törléshez.
  4. CheckBox a gyors/lassú rajzolás közüli választáshoz.

Megjegyzések:

  • Háttérszín=Fehér, Festőszín/Keretszín=Piros.
  • Háttérszínű az egész képmező, amelyet (láthatóan) festőszínű keret vesz körül. Vajon miért érdekes? Ez az induló és törlés, no meg a ... utáni állapot.
  • A méretparaméter megengedett értékekei: 10-200.
  • A minta szerinti legyen:
    • az alapállapot,
    • a forróbillentyű hozzárendelések,
    • az egérmentes, tabos beavatkozási sorrend.
  • Ügyeljen, hogy a körívrajzolás „iránya” érzékelhető legyen a lassított állapotban, hasonlóan a mintához!
  • A tanult algoritmusokon alapuló eljárásokat kell használnia!

Feltöltendő:

A teljes C# projekt (*.zip)! A form C# forrásának elején kommentként a szerző neve, Neptun-kódja és a gyakorlatvezetőtől, a helyszínen kapott egyedi kód legyen olvasható. Ezek nélkül nem értékelhető a megoldása!
Ha a forrás mellett egyéb fájlok is szükségesek (pl. képek), akkor azok a megfelelő helyen a tömörített fájlban legyenek!
Bármi közlendője van az értékeléshez: azokat a forrás elején található kommentsorokba írja!




Értékelés
  1. A kellékek megvannak (helyük és méretük megfelelő): 7
    form / képmező / numerikus beviteli kontroll / jelölő négyzet / 3 gomb
  2. A kellékek helyesen funkcionálnak:
    1. Form: 2
      A címsor megfelelő – +1
      Méretezhető – +1
    2. Képmező: 4+1
      Kezdő állapota megfelelő – +4
      helyesen vándorol az ablak nagyításakor – +1
    3. Numerikus beviteli kontroll: 5+3
      helyes értékek bevihetők – +2
      csak a helyes értékek vihetők be – +2
      helyes az induló értéke – +1
      forróbillentyűvel vezérelhető – +1
      a tab-sorrendbe helyesen illeszkedik bele – +1
      helyesen vándorol az ablak nagyításakor – +1
    4. Jelölő négyzet: 2+3
      helyes a kísérő szöveg – +1
      helyes az induló értéke – +1
      forróbillentyűvel vezérelhető – +1
      a tab-sorrendbe helyesen illeszkedik bele – +1
      helyesen vándorol az ablak nagyításakor – +1
    5. Törlés gomb: 6+3
      helyesen alaphelyzetbe állítja a képmezőt – +4*1+2=6
      forróbillentyűvel vezérelhető – +1
      a tab-sorrendbe helyesen illeszkedik bele – +1
      helyesen vándorol az ablak nagyításakor – +1
    6. Kilépés gomb: 1+3
      kiléptet a programból – +1
      forróbillentyűvel vezérelhető – +1
      a tab-sorrendbe helyesen illeszkedik bele – +1
      helyesen vándorol az ablak nagyításakor – +1
    7. Rajzolás gomb: 15+6+5+3=26+3
      helyesen rajzolja ki az első sorba az alakzatokat: +15
      • folytonos(nak tűnő) félkörök (+3);
      • mérethelyes félkörök (+3);
      • váltakozó állású félkörök (+2);
      • pontosan illeszkedő félkörök (+2);
      • faltól-falig ábrasor (a nem látszó részekkel nincs probléma) (+2);
      • a rajzolási irány megfelelő, lassításkor (+3);
      helyesen rajzolja ki a többi sorba az alakzatokat: +6
      • helyes a sor-távolság (+2);
      • összes sort kirajzolja (a nem látszó részekkel nincs probléma) (+4);
      a gyorsítás/lassítás funkció működik: +5
      forróbillentyűvel vezérelhető – +1
      a tab-sorrendbe helyesen illeszkedik bele – +1
      helyesen vándorol az ablak nagyításakor – +1
  3. Egérkattintás = tartományszínezés: 18
    1. érzékeny az egérkattintásra – +1
    2. kihagyásmentes a színezés – +3
    3. a kattintás helye meghatározta tartományt színezi ki – +4
    4. színezéskor a szín a tartományban marad – +5
    5. színezéskor a szélén is helyesen működik – +5
  4. Korlátozások:
    1. A barnával jelölt pontokat csak akkor lehet megkapni, ha az alappontokból összejön a 2-es alsóhatáraként megadott pont!
    2. Ha járnak a barnával jelölt pontok, akkor is maximum annyi pont számítható be, amely 1 jegyet emel!
alsó határ jegy
29 2
39 3
49 4
59 5



(Szlávi Péter)