Vissza az előzőleg látogatott oldalra (nem elérhető funkció)Vissza a tananyag kezdőlapjára (P)Ugrás a tananyag előző oldalára (E)Ugrás a tananyag következő oldalára (V)Fogalom megjelenítés (nem elérhető funkció)Fogalmak listája (nem elérhető funkció)Oldal nyomtatása (nem elérhető funkció)Oldaltérkép megtekintése (D)Keresés az oldalon (nem elérhető funkció)Súgó megtekintése (S)

Informatika oktatása / A programozás speciális kérdései /2. Az első programozási nyelv szerepe

A programozás speciális kérdései

2. Az első programozási nyelv szerepe

2.1. Célcsoportok

Az elsőként oktatandó programozás nyelvvel kapcsolatos tisztázandókat a „kiknek” kérdéssel kell kezdeni. Nyilvánvaló, hogy mely nyelv legyen az első, nagyban függ a célcsoporttól.

Vissza a tartalomjegyzékhez

2.2. Az „anyanyelv” tanulási szempontja

A tanulási szempontokra koncentrálunk most. Mik is a legfontosabbak, amelyekkel ideálisan rendelkeznie kell a választott első programozás nyelvnek?

Vissza a tartalomjegyzékhez

2.3. A második „anyanyelv” jövője

A biztos alapra építhető programozási tudás nyelvi elvárásait az alábbi szempontokkal írhatjuk le. Itt jelenleg az ún. algoritmikus (imperatív, neumanni) nyelvekre korlátozzuk mondanivalónkat.

Vissza a tartalomjegyzékhez

Új Széchenyi terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszirozásával valósul meg.

A tananyag az ELTESCORM keretrendszerrel készült