A piramisépítők egy négyzet alapú területre építik a piramist. A terület minden egységnyi négyzetére adott darabszámú kőkockát helyeznek. Amikor egy újabb követ kell elhelyezni, akkor valahonnan a piramis széléről indulnak, és úgy haladnak, hogy minden lépésben pontosan eggyel magasabb szomszéd helyre lépnek. (A szomszédos hely átlósan nem lehet!) A követ mindig oda teszik, ahonnan nem tudnak szomszédos helyre továbblépni.
Feladat:
Készíts programot (PIRAMIS.PAS vagy PIRAMIS.C), amely megadja a leghosszabb utat, amelyen a piramisépítők egy követ elvihetnek a helyére!
Bemenet:
A PIRAMIS.BE állomány első sorában a piramist tartalmazó négyzet oldalhossza van (1<=N<=100). A következő N sor mindegyike N egész számot tartalmaz, egy-egy szóközzel elválasztva, az egyes pozíciókban lévő kockák számát.
Kimenet:
A PIRAMIS.KI állomány első sorába a leghosszabb út hosszát kell írni (azon lépések számát, ahány lépés alatt egy tetszőleges pozícióból szomszéd helyeken át egyesével lehet felfelé lépkedni), a második sorba pedig az ehhez az úthoz tartozó kezdő pozíció sor- és oszlopindexét. Ha sehonnan sem lehet lépni, akkor az első sorba 0, a második sorba tetszőleges pozíció írandó.
Példa:
PIRAMIS.BE |
PIRAMIS.KI |
6
|
5
|
(Nemes Tihamér 2001. döntő)