Giachetta Roberto honlapja
Hírek Oktatás Kutatás
 
ELTE IK
 › Szoftvertechnológia
 › Eseményvezérelt alkalmazások
   fejlesztése I
 › Eseményvezérelt alkalmazások
   fejlesztése II
 › Webes alkalmazások fejlesztése
 › Komponens alapú
   szoftverfejlesztés
 › Szoftverfejlesztés a gyakorlatban
 › Algoritmusok alkalmazásai labor
 › Térinformatikai és távérzékelési
   alkalmazások fejlesztése
ELTE TTK
 › Alkalmazott modul: Programozás
ELTE IK EVA1
 

A beadandók dokumentációból, valamint programból állnak, utóbbi csak a megfelelő dokumentáció bemutatásával értékelhető. Csak funkcionálisan teljes, a feladatnak megfelelő, önállóan megvalósított, személyesen bemutatott program fogadható el.


A dokumentációval szemben támasztott követelmények:
A dokumentációnak jól áttekinthetőnek, megfelelően formázottnak kell lennie, tartalmaznia kell a fejlesztő adatait, a feladatleírást, valamint az egyes feladatcsoportokban megszabott tartalmat.
A dokumentáció ne tartalmazzon kódrészleteket, illetve képernyőképeket. A megjelenő diagramokat megfelelő szerkesztőeszköz segítségével kell előállítani.
A dokumentációt elektronikusan, PDF formátumban kell leadni.

A programmal szemben támasztott követelmények:
Csak a funkcionálisan működő, felhasználó barát (könnyen használható, szép, öndokumentáló), kódolását tekintve átlátható, tetszetős megoldásokat tartalmazó programot fogadunk el. A feladat kitűzése csak a funkcionális követelményeket tartalmazza.
A megvalósításban a fejlesztőkörnyezet által biztosított valamennyi nyelvi elem és lehetőség használható, a kódolási stílusnak meg kell felelnie az előadáson és gyakorlaton látottaknak. A programnak hibatűrőnek (hiba esetén ne omoljon össze), valamint bolondbiztosnak kell lennie (kezelje a hibás bevitt adatokat), és kezelnie kell a feladatnak megfelelő bemeneteket. A program működése során legyen informatív (idegen felhasználónak is látnia kell, hogy mit tesz a program).


Leadás és bemutatás:
A beadandókat egyrészt elektronikusan le kell adni (a forráskódot és a dokumentációt összecsomagolva, ZIP formátumban, <Neptun-kód>.zip néven), másrészt személyesen be kell mutatni.

A személyes bemutatás a beadandó védése, amely során válaszolni a feltett kérdekre, esetlegesen el kell végezni a kért módosításokat.


Értékelés:
A beadandók ötfokozatú skálán értékelhetőek. A kiírásban megadott időpontig beadott és elfogadott beadandó értékelése 5-ös.

A hallgatónak lehetősége van elhalasztani a beadást a kiírt időponthoz képest maximum 3 héttel. Minden hét csúszás egy jegy levonást eredményez. Amennyiben a hallgató bármely beadandójával ezt túllépi, nem jogosult gyakorlati jegyre.

Amennyiben a hallgató a bemutatáskor nem tudja megvédeni a beadandóját, vagy bármely beadandója nagyfokú hasonlóságot mutat más hallgató beadandójával, vagy bármilyen más forrással, úgy az nem teljesítettnek minősül, és a gyakorlati jegy megtagadásra kerül.


 

 

1) Egyszerű grafikus felületű alkalmazás

  • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekedni kell az objektumorientált szemlélet megtartására.
  • Dokumentáció: A dokumentációnak tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteinek (WHEN-GIVEN-THEN szerkezetű) leírását (UML felhasználói esetek diagrammal kiegészítve), a program statikus szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint az esemény-eseménykezelő párosításokat és az eseménykezelő tevékenység rövid leírását.
  • Mintadokumentáció
  • Mintaprogram
  • Feladatok listája



2) Kétrétegű grafikus felületű alkalmazás

  • Követelmények: A programot kétrétegű (modell/nézet) architektúrában kell felépíteni, amelyben a megjelenítés rétege elkülönül a játéklogikától. A program modelljéhez automatikusan futtatható egység-teszteket kell készíteni.
  • Dokumentáció: A dokumentációnak tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteinek (WHEN-GIVEN-THEN szerkezetű) leírását (UML felhasználói esetek diagrammal kiegészítve), a program statikus szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint az esemény-eseménykezelő párosításokat és az eseménykezelő tevékenység rövid leírását.
  • Mintadokumentáció
  • Mintaprogram
  • Feladatok listája



3) Háromrétegű grafikus felületű alkalmazás

  • Követelmények: A programot háromrétegű (modell/nézet/perzisztencia) architektúrában kell felépíteni, amelyben a megjelenítés rétege, és az adatkezelést végző réteg is elkülönül a játéklogikától. A program modelljéhez automatikusan futtatható egység-teszteket kell készíteni.
  • Dokumentáció: A dokumentációnak tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteinek (WHEN-GIVEN-THEN szerkezetű) leírását (UML felhasználói esetek diagrammal kiegészítve), a program statikus szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint az esemény-eseménykezelő párosításokat és az eseménykezelő tevékenység rövid leírását.
  • Mintadokumentáció
  • Feladatok listája
 
ELTE IK EVA1
 › Tematika
 › Előadás anyagok
 › Gyakorlati anyagok
 › Feladatok
 › Zárthelyik
 › Hivatkozások
 
   
 
ELTE ELTE IK