(Elemi) Alkalmazások Fejlesztése
(Elemi) Alkalmazások Fejlesztése 3
Információk

Hirdető tanszék: Informatikai Kar, Programozás Elméleti és Szoftvertechnológiai tanszék

Előadó: dr. Gregorics Tibor (gt@inf.elte.hu, D:2-611)

Kreditérték: 2 kredit

Hivatalos honlap: people.inf.elte.hu/gt/eaf/eaf3/eaf3.html

Erős előfeltétel: (Elemi) Alkalmazások Fejlesztése 2

A gyakorlat és az előadás csak együtt vehető fel!

Követelmények
4db értékelhető házifeladat bemutatása (dokumentációval együtt) és egy zárthelyi megírása.

A házifeladatok bemutatásának végső határideje a szorgalmi időszak vége. Aki nem mutatja be a négy beadandó feladat megoldását az említett határidő lejártáig, az nem kaphat gyakorlati jegyet! Ne hagyjátok az utolsó pillanatra!

A tantárgy első félévétől eltérően a többi félévben nincsen negyedévi géptermi zárthelyi, de a félév végi összevont géptermi zárthelyi feladatának értékelhető megoldása továbbra is szükséges feltétele a gyakorlati jegynek!

Személyes megjegyzések
Néhány gondolat a harmadik félévről...

Az (Elemi) Alkalmazások Fejlesztése tárgy harmadik féléve az eddig tanultakra erősen építve bevezetést nyújt a grafikus alkalmazások világába. Bár érintünk alapvető grafikai rajzoló módszereket, a tantárgy fő témája mégis a megfelelő keretrendszer által rendelkezésünkre bocsátott, előre definiált osztályok által megvalósított egyszerű, egy-, illetve többablakos GUI (Graphical User Interface) alkalmazások implementálása! Bár az előző félévekhez képes az új programozási módszer és a grafikus fejlesztői környezet váltása, valamint Windows környezetben az áttérés C# programozási nyelvre is éles újítást jelent, a látványos és szórakoztató feladatok és megoldások megfelelően kárpótolják a programozót!

Windows operációs rendszer alatt az (E)AF 3 .NET FrameWork -re (keretrendszerre) telepített Visual Studio .NET fejlesztői környezetben való C# programozást jelent, míg Linux alatt marad a C++ és KDevelop/QT fejlesztői környezetben dolgoztok majd. Az ebben a félévben tanultak naprakész programozói feladatok elvégzésére készítenek fel benneteket és nagy keresetük van a mai munkaerőpiacon, érdemes tehát ennek megfelelően hozzáállni a tanuláshoz!

Tematika

Ablakvezérelt GUI alkalmazások implementálása: eseményvezéreltség, előre definiált osztályok használata, grafikus felületek programozása, szerializáció, magasszintű problémamegoldás

Segédanyagok
Az itt található segédanyagok ellenőrizetlenek, helyességükért felelősséget nem vállalok!

A Linux/C++/Kdevelop/QT környezetben való grafikus rajzoló alkalmazások készítéséről tartott előadás anyaga onLine formában letölthető ide kattintva!

A 2006/2007 -es tanév tavaszi félévében tartott számológép implementációs feladat kiírása letölthető ide kattintva és a megoldó program ide kattintva!

Kommentezett, a dinamikus gombmátrix létrehozást és kezelést bemutató mintaprogram letölthető ide kattintva (sőt, még egy kis plusszt is tartalmaz)!

Két form kommunikációjának egy egyszerű, könnyen kezelhető módját bemutató egyszerű mintaprogram letölthető ide kattintva!

Egyszerű, indításnak szánt QT -s alkalmazás, mely bemutatja a QWidget származtatással történő ablaklétrehozást, a dinamikus gombfelrakást és a signal-slot "eseménykezelést" letölthető ide kattintva!