Tananyag megnyitása új ablakbanVissza az előzőleg látogatott oldalra (nem elérhető funkció)Vissza a tananyag kezdőlapjára (P)Ugrás a tananyag előző oldalára (nem elérhető funkció)Ugrás a tananyag következő oldalára (V)Fogalom megjelenítés (nem elérhető funkció)Fogalmak listája (nem elérhető funkció)Oldal nyomtatása (nem elérhető funkció)Oldaltérkép megtekintése (D)Keresés az oldalon (nem elérhető funkció)Súgó megtekintése (S)

Informatika oktatása

Szerző

Szlávi Péter, Zsakó László

Vissza a tartalomjegyzékhez

A modul célja és tartalma

Informatikai fogalmak, eszközök, módszerek tanításának alapkérdései. A problémamegoldás módszertana. Fogalomalkotás az informatikában, az informatikai fogalmak tanításának alapkérdései. Az informatikai fogalmak, fogalmi rendszerek kialakítását megalapozó tapasztalatszerzés folyamata.

A Nemzeti alaptanterv, a kerettantervek informatika területe, érettségi követelmények. Tantervfelépítés, tantárgyfelépítés. Informatikai kompetenciák, az informatika kulcsfogalom-rendszere. Az informatika tanításának módszertana más diszciplínák tanításával összevetve: azonosságok, különbségek.

Informatikai alapismeretek (hardver, szoftver), dokumentumkészítés, táblázatkezelés, adatbázis-kezelés, prezentáció és grafika, algoritmizálás és programozási nyelvek, programozási eszközök, információs társadalom, információs hálózati szolgáltatások témakörök tanításának és számonkérésének fő kérdései, módszerei, eszközei.

Informatikai tehetséggondozás: szakkörök, versenyfelkészítés, fakultációk, ECDL vizsgák. Felkészítés az informatika érettségire, OKTV-re, IOI-Syllabus, szakmai vizsgákra. Az emelt óraszámú informatikai képzés módszertana.

Vissza a tartalomjegyzékhez

A modul leckéi, a megértéshez szükséges előismeretek, tárgyi feltételek

Leckék

  1. Bevezetés
  2. Mi az informatika szakmódszertan?
  3. Mi az informatika?
  4. Az Informatika műveltségi terület
  5. Az ismeretkörök részletezése
  6. Az informatika ismeretkör kapcsolata más tantárgyakkal
  7. Az informatika kulcsfogalmai
  8. Informatika a tantervekben
  9. Az informatika tanítási módszerei
  10. A tankönyvekről
  11. Szoftverválasztás
  12. Számonkérési fajták informatikából
  13. A programozás speciális kérdései
  14. Programozási modellek
  15. Egy számítógép modell – A számítógépről népszerűsítő stílusban

Előismeretek

Tárgyi feltételek

Vissza a tartalomjegyzékhez

Elvárások a tanuló felé

Minimumszint

Optimumszint

Vissza a tartalomjegyzékhez

A modul irodalomjegyzéke

Kötelező irodalom

Kötelező irodalom alkategória (opcionális, ebből a blokkból több is szerepelhet)

Ajánlott irodalom

Ajánlott irodalom alkategória (opcionális, ebből a blokkból több is szerepelhet)

Vissza a tartalomjegyzékhez

Kulcsszavak

informatikadidaktika, informatikametodika, informatika tantárgy-pedagógia, informatika tantárgy-filozófia

Fel a lap tetejére Ugrás a tananyag következő oldalára (V)
Új Széchenyi terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszirozásával valósul meg.

A tananyag az ELTESCORM keretrendszerrel készült