Az informatika tantárgy sok speciális pedagógiai problémával szembesíti a tanárt. Ezek a problémák a tantárgy jellegéből, illetve a tantárgy tanításának módszereiből, a számítógép terem használatának lehetőségeiből következnek.
Az informatikaórán alkalmazható nevelési elvek mások, mint a klasszikus órákon. Az informatikaórán folytatott munka természete miatt nem lehet olyan fegyelmet, rendet tartani, mint a papírhoz, ceruzához kötődő órákon. A pedagógus dolga is nehezebb: egyrészt meg kell próbálni munkaképes körülményt fenntartani, másrészt állandóan kielégíteni az egyes tanulók igényeit (rossz a gépem, nem fut a programom stb.).
A független értékelő, azaz a számítógép szerepe: nevelhet-e rendre, kitartásra, módszeres gondolkodásra?
Az informatika használata és a kommunikációs illemszabályok: sms, levelezés, levelezőlisták, fórumok, chat, ...
Van-e a kommunikációnak nevelő szerepe? Érdekes jelenség figyelhető meg egy ideje az online, stratégiai játékok világában. Ezekkel jelentős számú felnőtt is játszik a diákok mellett. Mivel a játékban csapatokba kell szerveződni, a felnőtt játékosok komoly viselkedésbeli tanácsokkal, sőt előírásokkal látják el a fiatalabbakat: kommunikációról, felelősségvállalásról, stratégiáról, tervezésről, a szóbeli egyezségek megtartásáról, azaz nagyon sok, a valós világban fontos dologról.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
A tananyag az ELTESCORM keretrendszerrel készült