Mi az informatika szakmódszertan?
2. Informatikadidaktika
A didaktika Mit, miért, mivel, hogyan? kérdését ezek után átfogalmazhatjuk az általános informatikadidaktikára, meghatározhatjuk, hogy milyen témakörökből álljon. Ebben a fejezetben csak egy vázlatot adunk a lehetséges témákról:
A. Tartalom, felépítés
- Mit tanítson a tanár?
- Mit tanuljon a diák?
- Mit kérjünk számon?
- Milyen jellegű tudást kérjünk számon?
- Az értékelés befolyásolja-e a tanítási-tanulási folyamatot, a tananyagot?
Vissza a tartalomjegyzékhez
B. Célok, készségek, képességek
- Tananyag-filozófia, szemlélet?
- Miért azt tanítsa a tanár?
- Miért azt tanulja a diák?
- Miért azt kérjük számon?
Vissza a tartalomjegyzékhez
C. Tanítási módszerek
- Hogyan tanítson a tanár?
- Hogyan tanuljon a diák?
- Hogyan értékeljünk?
- Hogyan tanuljon a tanár?
Vissza a tartalomjegyzékhez
D. Eszközök
- Mivel tanítson a tanár?
- Mivel tanuljon a diák?
- Mivel értékeljünk?
- Befolyásolja-e az eszköz a gondolkodást?
Vissza a tartalomjegyzékhez
E. Viszony a tanulási folyamat résztvevői között
- Tanár – diák?
- Tanár – tankönyv?
- Diák – tankönyv?
- Tanár – elektronikus tananyag?
- Diák – elektronikus tananyag?
- Tankönyv – elektronikus tananyag?
Vissza a tartalomjegyzékhez
F. Tanulás és nevelés kapcsolata
- Csoportmunka lehetőségei?
- Projektmunka lehetőségei?
- Tehetségesek részvétele a tanulási-tanítási folyamatban a tanári oldalon?
- Mik a tehetséggondozás lehetőségei?
Vissza a tartalomjegyzékhez
G. Hatásosság, hatékonyság
- Miért így tanítson a tanár?
- Miért így tanuljon a diák?
- Miért így értékeljünk?
- Milyen módszerrel mérhető a hatásosság?
Vissza a tartalomjegyzékhez
H. Egyéb
- Milyen nem informatika műveltségi területek speciális részeit tanítsa az informatikatanár?
- Milyen informatika műveltségi területek speciális részeit tanítsa a nem informatikatanár?
Vissza a tartalomjegyzékhez