Vissza az előzőleg látogatott oldalra (nem elérhető funkció)Vissza a tananyag kezdőlapjára (P)Ugrás a tananyag előző oldalára (E)Ugrás a tananyag következő oldalára (V)Fogalom megjelenítés (nem elérhető funkció)Fogalmak listája (nem elérhető funkció)Oldal nyomtatása (nem elérhető funkció)Oldaltérkép megtekintése (D)Keresés az oldalon (nem elérhető funkció)Súgó megtekintése (S)

Informatika oktatása / Az ismeretkörök részletezése /Irodalom

Irodalom

[DVSMEG]. Vassilios Dagdilelis, Maya Satratzemi, Georgios Evangelidis: Introducing Secondary Education Students to Algorithms and Programming. Education and Information Technologies 9:2, 159–173, 2004.

[EL] Lyv English: Data modelling in the beginning school years, Mathematics: traditions and [new] practices, aamt & merga, 226-234, 2011.

[HÉSzPZsL] Harangozó Éva, Szlávi Péter, Zsakó László: Joining Programming Theorems, a Practical Approach to Program Building. Annales Universitatis Scientiarum Budapestinensis. Sectio Computatorica. Budapest, 1996.

[HP] Peter Hubwieser: Functional Modelling in Secondary Schools Using Spreadsheets. Education and Information Technologies, June 2004, Volume 9, Issue 2, pp 175-183

[KI] Ivan Kalaš: Recognizing the potential of ICT in early childhood education. UNESCO Institute for Information Technologies in Education, 2010. (from page 34)

[PAPSzRLTE] Attila Pásztor, Róbert Pap-Szigeti, Erika Lakatos Török: Effects of Using Model Robots in the Education of Programming. Informatics in Education, 2010, Vol. 9, No. 1, 133–140, 2010 Institute of Mathematics and Informatics, Vilnius

[PR] Richard E. Pattis. Karel The Robot: A Gentle Introduction to the Art of Programming. John Wiley & Sons, 1981.

[PMPB] Marian Petre, Blaine Price: Using Robotics to Motivate ‘Back Door’ Learning. Education and Information Technologies 9:2, 147–158, 2004.

[SMPJJW] Mara Saeli, Jacob Perrenet, Wim M.G. Jochems (2011): Teaching Programming in Secondary School: A Pedagogical Content Knowledge Perspective, Informatics in Education, 2011, Vol. 10, No. 1, 73–88, 2011 Vilnius University

[TTNA] Teodosi Teodosiev, Anatoli Nachev: Some Pitfalls in Introductory Programming Courses. Informatics in Education, 2012, Vol. 11, No. 2, 241–255, 2012 Vilnius University

[VS] Siglinde Voß (2005): Informatic models in vocational training for teaching standard software.
issep.uni-klu.ac.at/material/voss.pdf

Vissza a tartalomjegyzékhez

Új Széchenyi terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszirozásával valósul meg.

A tananyag az ELTESCORM keretrendszerrel készült