A médiainformatika szorosan kapcsolódik az infokommunikáció információkeresés és közlés témaköréhez, azzal szemben azonban itt az értő felhasználásról van szó. A hagyományos médiaelemek közé tartoznak:
A hagyományos mellett megjelennek olyan médiaelemek, amelyek csak az informatika világában léteznek: a virtuális valóság eszközök.
Itt a cél az előző ismeretkörhöz hasonlóan az információ megtalálása lehet, azaz a korosztálynak megfelelő média értelmes alkalmazása.
Emiatt ebben a korosztályban az új, informatikai eszközöket alkalmazó média egyes lehetőségeinek megismertetésével kell foglalkoznunk. Interneten találunk meséket, amiben nem csak a szöveges tartalom a lényeges, tartozhat hozzájuk zene, hangos előadás, film.
Az előző korcsoport célkitűzését bővíthetjük, azaz Internetes portálok, szöveges és képi információforrások használatával foglalkozhatunk.
A célkitűzés itt – és a következő korcsoportokban – elsősorban az értő szóra vonatkozik, meg kell tanítanunk ezen eszközök jó alkalmazását.
Fontosak lehetnek a hagyományos médiumok (könyv, folyóirat, rádió, zene, film, tévé) informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségei, valamint azok alkalmazása a megismerési folyamatban.
Vannak olyan klasszikusan papír alapú kiadványok (lexikonok, szótárak), amelyeket az internet világa megújított, olyan lehetőségekkel látott el, amelyek papír alapon lehetetlen.
A hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok alkalmazása a megismerési folyamatban.
Az interaktív televízió egyik lehetősége a személyes beavatkozás a cselekményekbe, történésekbe, az egyes műsorok, filmek személyre szabása.
Az utolsó korosztály célkitűzései a jövővel lehetnek kapcsolatban.
Foglalkozhatunk a virtuális valósággal és alkalmazásával az oktatásban, a kutatásban, a szórakozásban.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
A tananyag az ELTESCORM keretrendszerrel készült