Vissza az előzőleg látogatott oldalra (nem elérhető funkció)Vissza a tananyag kezdőlapjára (P)Ugrás a tananyag előző oldalára (E)Ugrás a tananyag következő oldalára (V)Fogalom megjelenítés (nem elérhető funkció)Fogalmak listája (nem elérhető funkció)Oldal nyomtatása (nem elérhető funkció)Oldaltérkép megtekintése (D)Keresés az oldalon (nem elérhető funkció)Súgó megtekintése (S)

Informatika oktatása / Az ismeretkörök részletezése /H. Médiainformatika

Az ismeretkörök részletezése

H. Médiainformatika

A médiainformatika szorosan kapcsolódik az infokommunikáció információkeresés és közlés témaköréhez, azzal szemben azonban itt az értő felhasználásról van szó. A hagyományos médiaelemek közé tartoznak:

A hagyományos mellett megjelennek olyan médiaelemek, amelyek csak az informatika világában léteznek: a virtuális valóság eszközök.

1-4. osztály (6-10 éves kor)

Itt a cél az előző ismeretkörhöz hasonlóan az információ megtalálása lehet, azaz a korosztálynak megfelelő média értelmes alkalmazása.

Emiatt ebben a korosztályban az új, informatikai eszközöket alkalmazó média egyes lehetőségeinek megismertetésével kell foglalkoznunk. Interneten találunk meséket, amiben nem csak a szöveges tartalom a lényeges, tartozhat hozzájuk zene, hangos előadás, film.

Vissza a tartalomjegyzékhez

5-6. osztály (11-12 éves kor)

Az előző korcsoport célkitűzését bővíthetjük, azaz Internetes portálok, szöveges és képi információforrások használatával foglalkozhatunk.

Vissza a tartalomjegyzékhez

7-8. osztály (13-14 éves kor)

A célkitűzés itt – és a következő korcsoportokban – elsősorban az „értő” szóra vonatkozik, meg kell tanítanunk ezen eszközök jó alkalmazását.

Fontosak lehetnek a hagyományos médiumok (könyv, folyóirat, rádió, zene, film, tévé) informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségei, valamint azok alkalmazása a megismerési folyamatban.

Vannak olyan klasszikusan papír alapú kiadványok (lexikonok, szótárak), amelyeket az internet világa megújított, olyan lehetőségekkel látott el, amelyek papír alapon lehetetlen.

Vissza a tartalomjegyzékhez

9-10. osztály (15-16 éves kor)

A hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok alkalmazása a megismerési folyamatban.

Az interaktív televízió egyik lehetősége a személyes beavatkozás a cselekményekbe, történésekbe, az egyes műsorok, filmek személyre szabása.

Vissza a tartalomjegyzékhez

11-12. osztály (17-18 éves kor)

Az utolsó korosztály célkitűzései a jövővel lehetnek kapcsolatban.

Foglalkozhatunk a virtuális valósággal és alkalmazásával az oktatásban, a kutatásban, a szórakozásban.

Vissza a tartalomjegyzékhez

Új Széchenyi terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszirozásával valósul meg.

A tananyag az ELTESCORM keretrendszerrel készült