Shader programozás folyt.
Induló projekt az órai munkához: ShadersTest
Az óra anyaga:
- Több Effect használata
- Per-vertex és per-pixel árnyalás közti különbség
- Textúrák használata shader programból
További olvasnivaló
Megvilágítási modellek: The Cg Tutorial, 5. fejezet
Teljes HLSL dokumentáció: DirectX SDK, HLSL
Egzotikus HLSL típusok: texture, sampler
Házi feladat
Az órai shader programok alapján készíts egy olyan pixel shader-t, ami (legalább) három fényforrást használ!
Az egyes fényforrások tulajdonságai:
- pozíció
- amibiens szín
- diffúz szín
- spekuláris szín
A színtéren legyen több objektum, amikre hatnak a fények. Ezek mozogjanak maguktól, vagy billentyűzettel lehessen őket irányítani.
A fényforrások ne mozogjanak!
A fényforrások helyét jelölje valamilyen objektum!
Fontos:
A programodat a kivetítőnél kell majd bemutatni, ezért legyen nálad valamilyen elérhető formátumban (pl. neten, pendrive-on, 5.25"-os lemezen, stb.)
A kész órai programot letöltheted innen.