Fényforrás típusok
Induló projekt az órai munkához: LightTypes
Az óra anyaga:
- Pontszerű fényforrás (point/omni light)
- Irány fényforrás (directional light)
- Spot fényforrás
További olvasnivaló
Ismét: The Cg Tutorial, 5. fejezet, 5.5 Extending the Basic Model rész
Egyszerű normal mapping
Induló projekt az órai munkához: NormalMapping
Témák:
- A normal mapping alapötlete
- Vektorok tárolása textúrákban
- Normal mapping legegyszerűbb esete
- Objektum- és textúratér
Példa textúrák, normal map-pel (normal map a lap alján)
Pót-házi
Akik nem készítettek el a második házit, ezzel a feladattal bepótolhatját!
Az eredeti feladat bővűl annyival, hogy mindhárom bemutatott fényforrás típust támogató egyetlen shader-t kell készíteni! A shader támogasson legalább hat fényforrást, amikre külön-külön meg lehet adni, hogy milyen típusúak.
A kész program tetszőleges színtéren, ízlésesen mutassa be mindezt.