Célok:
Tájékoztatás vagy motiválás
Közeli tudástranszfer (eljárás) készségek építése & tudástársítás
Távoli tudás transzfer (probléma megoldó) készségek & tudástársítás
A környezet magába foglalja:Tanulói profil | kezdő, haladó, vegyes |
Tanulási környezet | tanterem, önálló tanulás számítógép |
Közvetítő környezet | könyv, számítógép |
Pragmatikus kérdések | költségvetés |
A vizuális megközelítés tervezése tartalmazza:
A kép meghatározása
A grafika tartalmi követelményeinek megbecsülése
Tervezési eljárás: ami döntéseket jelent az alábbiakról:
Kommunikációs funkciók:
Összetett tartalom | szervezeti vizuális eszközök alkalmazása |
Eljárások | ábrázoló és transzformációs vizuális eszközök használata |
Fogalmak | ábrázoló vagy értelmező vizuális eszközök használata |
Tények | ábrázoló ás emlékeztető képek használata |
Folyamatok | transzformációs vizuális eszközök használata |
Elvek | magyarázó vizuális eszközök használata, mint például értelmező vagy transzformációs |
Elvek alkalmazása:Minden oktatási cél érdekében | Alkalmazzunk elveket: az előzetes tudás felfrissítése és a transzfer támogatása érdekében. |
Ha összetett a tartalom, kezdő a hallgatóság | Alkalmazzunk figyelem és kognitív terhelés elveket. |
Távoli transzfer készségek építése esetén | Alkalmazzunk mentális modell elveket. |
Közeli transzfer készségek építése esetén | Alkalmazzunk transzfer elveket. |
Ha alacsony a tanuló személyes motivációja | Alkalmazzunk vizuális motivációs elveket. |