Vizuális tervezési modell - A grafikák módszeres megtervezése

Egy vizuális tervezési modell

I. Célok definiálása

Célok:
Tájékoztatás vagy motiválás
Közeli tudástranszfer (eljárás) készségek építése & tudástársítás
Távoli tudás transzfer (probléma megoldó) készségek & tudástársítás

II. Környezet definiálása

A környezet magába foglalja:Tanulói profilkezdő, haladó, vegyes
Tanulási környezettanterem, önálló tanulás számítógép
Közvetítő környezetkönyv, számítógép
Pragmatikus kérdésekköltségvetés

III. Vizuális megközelítés tervezése

A vizuális megközelítés tervezése tartalmazza:
A kép meghatározása
A grafika tartalmi követelményeinek megbecsülése
Tervezési eljárás: ami döntéseket jelent az alábbiakról:

IV. A vizuális eszközök kommunikációs funkcióinak és a tartalom típusnak a megfeleltetése

Kommunikációs funkciók:

Összetett tartalomszervezeti vizuális eszközök alkalmazása
Eljárásokábrázoló és transzformációs vizuális eszközök használata
Fogalmakábrázoló vagy értelmező vizuális eszközök használata
Tényekábrázoló ás emlékeztető képek használata
Folyamatoktranszformációs vizuális eszközök használata
Elvekmagyarázó vizuális eszközök használata, mint például értelmező vagy transzformációs

V. Pszichológiai oktatási elvek alkalmazása

Elvek alkalmazása:Minden oktatási cél érdekébenAlkalmazzunk elveket: az előzetes tudás felfrissítése és a transzfer támogatása érdekében.
Ha összetett a tartalom, kezdő a hallgatóságAlkalmazzunk figyelem és kognitív terhelés elveket.
Távoli transzfer készségek építése eseténAlkalmazzunk mentális modell elveket.
Közeli transzfer készségek építése eseténAlkalmazzunk transzfer elveket.
Ha alacsony a tanuló személyes motivációjaAlkalmazzunk vizuális motivációs elveket.