Ez a fejezet bemutat egy a grafikák módszeres tervezéséhez alkalmazható modellt. A módszeres szemlélet nem jelenti azt, hogy figyelmen kívül hagyjuk a kreativitást.
Leírunk egy öt lépésből álló kivitelezési eljárást, ami összevetve a célokkal, a közvetítő médiával és a közönséggel, az egyének oktatási, pszichológiai igényeivel segít a megfelelő tartalom specifikus vizuális eszköz mellett dönteni.
Módszeres tervezés nélkül nagyban ronthatjuk a megértés esélyét illetve a hatékonyságát.
1. videó
Továbbra ha túl sok a díszítő elem, homályos a környezet, nem érthető jól a hang, akkor a videó nem jó, túl sok befektetéssel túl kevés információt tudunk belőle feldolgozni.
2. videó
Előfordult valaha, hogy a terem hátsó részében ülve a 1. ábrához hasonló diát kellett megértenie?
1. ábra
A túldíszített területen a kis betűstáblázat értelmezése nehézséget okoz. Ha már volt ilyen tapasztalata, akkor tisztában van avval, hogy egy bemutatón alkalmazott környezet (háttér, színek, alakzatok) vagy egyéni grafika a bemutatóhoz kell alkalmazkodjon. Egy másik példa, képzeljünk el egy kurzust ahol fényképek, rajzfilmek, háromdimenziós képek véletlenszerűen jelennek meg. Ezekben a gyenge tervekben nem csak a szubjektív ízlés jelenik meg, hanem az is, hogy oktatási anyag tervezői nem alkalmazták a tervezés módszeres, szisztematikus megközelítését a megjelenés és az összhatás érdekében.
Egy sikeres oktatási anyag tervezésekor figyelembe kell venni a környezetet ahol a tananyagot használni fogják. Fel kell mérni az igényeket, ki kell próbálni néhány általános megjelenést és hatás tervet. Ezek után kell felmérni az oktatás kommunikációs szükségleteit és meghatározni a tanulás azon pszichológiai eseményét, amelyet támogatni kell.
Az alábbi terv-modell összefoglalja azokat a lépéseket, eljárásokat, amelyek megmutatják: az oktatási igények támogatásához a tervezett grafikák a legjobbak. Az öt elemű modell az oktatási célok definiálásával kezdődik és olyan egyéni vizuális eszköz tervezésével fejeződik be, amelyik hatékonyan támogatja a tanulás pszichológiai folyamatát és illeszkedik az oktatás teljes vizuális környezetébe.