Giachetta Roberto honlapja
Hírek Oktatás Kutatás
 
ELTE IK
 › Szoftvertechnológia
 › Eseményvezérelt alkalmazások
   fejlesztése I
 › Eseményvezérelt alkalmazások
   fejlesztése II
 › Webes alkalmazások fejlesztése
 › Komponens alapú
   szoftverfejlesztés
 › Szoftverfejlesztés a gyakorlatban
 › Algoritmusok alkalmazásai labor
 › Térinformatikai és távérzékelési
   alkalmazások fejlesztése
ELTE TTK
 › Alkalmazott modul: Programozás
ELTE IK PT1
 

A beadandók dokumentációból, valamint programból állnak, utóbbi csak a megfelelő dokumentáció bemutatásával értékelhető. Csak funkcionálisan teljes, letesztelt, a feladatnak megfelelő program fogadható el.


Leadás és bemutatás:
A beadandókat az ETR e-learning rendszerén keresztül kell leadni a megadott formátumban (a forrást és a dokumentációt <EHA kód>.zip formátumban becsomagolva).
A feltöltést követően beadandókat személyesen is be kell mutatni, és válaszolni a feltett kérdésekre.

Értékelés:
A beadandók ötfokozatú skálán értékelhetőek. A kiírásban megadott időpontig beadott, és utólag elfogadott beadandó értékelése 5-ös. Minden hét csúszás egy jegy levonást eredményez. Legfeljebb 4 hét csúszás engedélyezett minden beadandóval, aki addig nem mutat be értékelhető programot, az nem jogosult gyakorlati jegyre.
Amennyiben a hallgató a bemutatáskor nem tudja megvédeni a beadandóját, úgy az nem teljesítettnek minősül, és a gyakorlati jegy megtagadásra kerül.


A dokumentációval szemben támasztott követelmények:
A dokumentációnak jól áttekinthetőnek, megfelelően formázottnak kell lennie, tartalmaznia kell a feladatot, a feladat elemzését, valamint az egyes feladatcsoportokban megszabott tartalmat.
A dokumentációt elektronikusan PDF formátumban kell leadni.

A programmal szemben támasztott követelmények:
Csak a funkcionálisan működő, felhasználó barát (könnyen használható, szép, öndokumentáló), kódolását tekintve átlátható programot fogadunk el.
A bemutatott programnak a kitűzött feladatot kell megoldania. A megvalósított osztályoknak alkalmazniuk kell láthatósági szabályokat, kivételkezelést, és külön programmodulokban kell elhelyezkedniük. A lehetőségekhez mérten alkalmazni kell az objektumorientált programozás eszközeit (absztrakt osztályok, interfészek, öröklődés, polimorfizmus). A programnak hibás bemenet esetén sem szabad összeomolnia, minden felmerülő hibát kivételkezeléssel, futás közben kell feldolgoznia.


1) Objektumorientált konzol alkalmazás

  • Követelmények: Konzolos felületű objektumorientált alkalmazás készítése JAVA-ban. A megvalósításban törekedni kell az objektumorientált szemlélet megtartására, valamint az öröklődés hatékony kihasználására. A feldolgozott objektumokat közös adatszerkezetbe kell szervezni.
  • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, a felhasználói felület leírását, a specifikációt (fájlformátumokat), a program osztályainak rövid leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a végállapot teszteseteit.
  • Beadási határidő: 2012. április 26.
  • Minta dokumentáció
  • Minta program
  • Feladatok



2) Többrétegű grafikus felületű alkalmazás

  • Követelmények: Grafikus felületű, eseményvezérelt alkalmazás fejlesztése JAVA-ban. A megvalósításban törekedni kell az objektumorientált szemlélet megtartására, és el kell határolni a logikai réteg osztályait a felületi réteg osztályaitól úgy, hogy az másik grafikus felület mellett is használható legyen.
  • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a felhasználói felület leírását, a specifikációt (fájlformátumokat), a program csomagjainak valamint osztályainak rövid leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a végállapot teszteseteit.
  • Beadási határidő: 2012. május 31.
  • Minta dokumentáció
  • Minta program
  • Feladatok
 
ELTE IK PT1
 › Tematika
 › Gyakorlati anyagok
 › Feladatok
 › Zárthelyik
 › Hivatkozások
 
   
 
ELTE ELTE IK