Beadandó feladatok:
A beadandó feladatok összetett alkalmazások megvalósítását jelentik, amelyek a félév során vett egyes témakörökre támaszkodnak.
A programokat a megadott határidőre kell teljesíteni, legalább egy minimális részben. Az egyes feladatok pontozása különbözhet, a nehézség függvényében. Az előírt pontok a minimális pontszámot adják meg, további, nem előírt programfunkciók megvalósításával további pontok szerezhetőek.
A beadandó feladatokat önállóan kell megvalósítani. Amennyiben a hallgató beadandója nagy fokú hasonlóságot mutat más hallgató beadandójával, úgy az nem teljesítettnek minősül, és a gyakorlati jegy megtagadásra kerül.
1) Egyszerű grafikus felületű alkalmazás
- A feladat egy egyszerű, grafikus felületet tartalmazó játékprogram megvalósítása.
- Elvárások: A programkód szerkezetében törekedni kell az egységes programozási stílus követésére. A kódot alprogramok, illetve típusok segítségével részegységekre kell tördelni. A programkódnak minimum egy saját típust kell használnia. A típusok megvalósításában törekedni kell az újrafelhasználhatóságra (egységbe zárás, láthatóság kezelése, konstans metódusok, külön fordítási egység). A kódismétlődést kerülni kell.
- Határidő: 2014. március 31.
- Feladatok listája
2) Grafikus vezérlő
- A feladat két grafikus vezérlő (egy számbeállító és egy kiválasztó) létrehozása, és egy példaprogrammal történő bemutatása.
- Elvárások: A vezérlőket egy körös ősosztályból kell származtatni, létrehozásakor meg lehet adni a méretét, valamint a további adatait. A főprogram példányosítja a vezérlőket, és lehetőséget ad a beállított értékek külön megjelenítésére (pl. egy másik vezérlőn, vagy a konzol képernyőn). A megvalósításban törekedni kell az objektumorientált szemléletmód követésére.
- Határidő: 2014. április 28.
- Feladatok listája
3) Grafikus felületű játékprogram
- A feladat egy összetett, grafikus felületű alkalmazás (játékprogram) megvalósítása, amely vezérlőket használ a megjelenítéshez.
- Elvárások: A programot teljesen objektumorientáltan kell megvalósítani, a végrehajtást egy alkalmazással kell biztosítani. A grafikus felületet teljes egészében vezérlők segítségével kell megvalósítani, a korábban készített vezérlők felhasználásával.
- Határidő: 2014. május 26.
- Feladatok listája
Gyakorló feladatok:
A gyakorló feladatokban egyszerűbb alkalmazások at kell megvalósítani, a gyakorlatok során, vagy otthoni munkával. A gyakorló feladatok a gyakorlat témaköreinek megfelelően vannak fejezetekre bontra. A külön megjelölt (*) feladatok a nehéz feladatok (algoritmikusan, struktúrában, vagy méretben), amelyeket inkább otthoni gyakorlásra ajánlunk.
Feladatgyűjtemény