Giachetta Roberto honlapja
Hírek Oktatás Kutatás
 
ELTE IK
 › Szoftvertechnológia
 › Eseményvezérelt alkalmazások
   fejlesztése I
 › Eseményvezérelt alkalmazások
   fejlesztése II
 › Webes alkalmazások fejlesztése
 › Komponens alapú
   szoftverfejlesztés
 › Szoftverfejlesztés a gyakorlatban
 › Algoritmusok alkalmazásai labor
 › Térinformatikai és távérzékelési
   alkalmazások fejlesztése
ELTE TTK
 › Alkalmazott modul: Programozás
PPKE ITK NET1
 

Beadandó feladatok:
A beadandó feladatok összetett alkalmazások megvalósítását jelentik, amelyek a félév során vett egyes témakörökre támaszkodnak.

A programokat a megadott határidőre kell teljesíteni, legalább egy minimális részben. Az egyes feladatok pontozása különbözhet, a nehézség függvényében. Az előírt pontok a minimális pontszámot adják meg, további, nem előírt programfunkciók megvalósításával további pontok szerezhetőek.

A beadandó feladatokat önállóan kell megvalósítani. Amennyiben a hallgató beadandója nagy fokú hasonlóságot mutat más hallgató beadandójával, úgy az nem teljesítettnek minősül, és a gyakorlati jegy megtagadásra kerül.


1) Egyszerű grafikus felületű alkalmazás

  • A feladat egy egyszerű, grafikus felületet tartalmazó játékprogram megvalósítása.
  • Elvárások: A programkód szerkezetében törekedni kell az egységes programozási stílus követésére. A kódot alprogramok, illetve típusok segítségével részegységekre kell tördelni. A programkódnak minimum egy saját típust kell használnia. A típusok megvalósításában törekedni kell az újrafelhasználhatóságra (egységbe zárás, láthatóság kezelése, konstans metódusok, külön fordítási egység). A kódismétlődést kerülni kell.
  • Határidő: 2014. március 31.
  • Feladatok listája



2) Grafikus vezérlő

  • A feladat két grafikus vezérlő (egy számbeállító és egy kiválasztó) létrehozása, és egy példaprogrammal történő bemutatása.
  • Elvárások: A vezérlőket egy körös ősosztályból kell származtatni, létrehozásakor meg lehet adni a méretét, valamint a további adatait. A főprogram példányosítja a vezérlőket, és lehetőséget ad a beállított értékek külön megjelenítésére (pl. egy másik vezérlőn, vagy a konzol képernyőn). A megvalósításban törekedni kell az objektumorientált szemléletmód követésére.
  • Határidő: 2014. április 28.
  • Feladatok listája

 

3) Grafikus felületű játékprogram

  • A feladat egy összetett, grafikus felületű alkalmazás (játékprogram) megvalósítása, amely vezérlőket használ a megjelenítéshez.
  • Elvárások: A programot teljesen objektumorientáltan kell megvalósítani, a végrehajtást egy alkalmazással kell biztosítani. A grafikus felületet teljes egészében vezérlők segítségével kell megvalósítani, a korábban készített vezérlők felhasználásával.
  • Határidő: 2014. május 26.
  • Feladatok listája



Gyakorló feladatok:
A gyakorló feladatokban egyszerűbb alkalmazások at kell megvalósítani, a gyakorlatok során, vagy otthoni munkával. A gyakorló feladatok a gyakorlat témaköreinek megfelelően vannak fejezetekre bontra. A külön megjelölt (*) feladatok a nehéz feladatok (algoritmikusan, struktúrában, vagy méretben), amelyeket inkább otthoni gyakorlásra ajánlunk.

Feladatgyűjtemény

 
PPKE ITK NET1
 
   
 
ELTE ELTE IK