A beadandók dokumentációból, valamint programból állnak, utóbbi csak a megfelelő dokumentáció bemutatásával értékelhető. Csak funkcionálisan teljes, a kitűzött feladatot megoldó, önállóan megvalósított program fogadható el.
A dokumentációval szemben támasztott követelmények:
A dokumentációnak jól áttekinthetőnek, megfelelően formázottnak kell lennie, tartalmaznia kell a feladatleírást, valamint az egyes feladatcsoportokban megszabott tartalmat.
A dokumentációt elektronikusan PDF formátumban kell leadni.
A programmal szemben támasztott követelmények:
Csak a funkcionálisan működő, felhasználó barát (könnyen használható, szép, öndokumentáló), kódolását tekintve átlátható, tetszetős megoldásokat tartalmazó programot fogadunk el. A feladat kitűzése csak a funkcionális követelményeket tartalmazza.
A megvalósításban a fejlesztőkörnyezet által biztosított valamennyi nyelvi elem és lehetőség használható, a kódolási stílusnak meg kell felelnie az előadáson és gyakorlaton látottaknak. A programnak
hibatűrőnek (hiba esetén ne omoljon össze), valamint bolondbiztosnak kell lennie (kezelje a hibás
bevitt adatokat), és kezelnie kell a feladatnak megfelelő bemeneteket. A program működése
során legyen informatív (idegen felhasználónak is látnia kell, hogy mit tesz a
program).
Leadás és bemutatás:
A beadandókat az ETR E-learning rendszerén keresztül kell leadni a megadott formátumban (a forrást és a dokumentációt <EHA kód>.zip formátumban becsomagolva).
A feltöltést követően a megadott beadandókat személyesen is be kell mutatni, és válaszolni a feltett kérdésekre.
Értékelés:
A beadandók ötfokozatú skálán értékelhetőek. A kiírásban megadott időpontig beadott, és utólag elfogadott beadandó értékelése 5-ös. Minden hét csúszás egy jegy levonást eredményez. Legfeljebb 4 hét csúszás engedélyezett minden beadandóval, aki addig nem adja le hibátlanul beadandóját, vagy utólag a bemutatáskor nem tudja megvédeni munkáját, annak az nem teljesítettnek minősül.
1) Elemi programok és gyűjtemények
- Program: A programot C#-ban, konzolos felülettel kell megvalósítani. A megvalósításban törekedni kell a programszerkezet tagolására alprogramok segítségével. Az adatokat megfelelő adatszerkezet segítségével kell tárolni.
- Dokumentáció: Tartalmaaznia kell a feladat leírását és elemzését (a típusok pontosítását, a programozási tétel és az adatszerkezetek megválasztását), a programozási tételek absztrakt leírását (stuktogram, vagy pszeudokód segítségével), a programszerkezet leírását (az alprogramok ismertetését, szintaxisát és kapcsolatait), valamint a teszteseteket.
- Beadási határidő: 2011. október 25.
- Minta dokumentáció
- Minta program
- Feladatok
2) Objektumorientált szerkezet megvalósítása
- Program: A feladatokat saját típus segítségével kell magvalósítani, a lehetőségek (láthatóság kezelés, megvalósítás leválasztás, operátorok, fordítási egységek használata) maximális kihasználtsága mellett.
- Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat leírását és elemzését (a típus felületét, műveleteinek szintaxisát), a programszerkezet leírását (a forrásfájlok kapcsolatát, a típus megvalósítását, a típuson kívüli alprogramok szintaxisát és kapcsolatait), valamint a teszteseteket.
- Beadási határidő: 2011. november 22.
- Minta dokumentáció
- Minta program
- Feladatok
3) Egyszerű grafikus játékprogramok
- Program: A programot C#-ban, grafikus felülettel, a Windows Forms könyvtár segítségével kell megvalósítani. A megvalósításban törekedni kell az objektumorientált szemlélet megtartására.
- Dokumentáció: Tartalmaznia a program működésének leírását, a megvalósítási tervet, az osztályszerkezet és az osztályok rövid leírását (2-3 mondat, UML osztálydiagrammal), az esemény-eseménykezelő párosításokat és a tevékenység rövid leírását (2-3 mondat), valamint a program teszteseteit.
- Beadási határidő: 2011. december 20.
- Minta dokumentáció
- Minta program
- Feladatok